Mesafeli Satış Sözleşmesi
1. TARAFLAR
1.1. SATICI
Ünvanı: Sivriler Mobilya
Adresi: Mehmet Akif Caddesi No:61-87-89-93 ŞİRİNYER/İZMİR
Müşteri Hizmetleri Telefon: 0850 304 18 95
1.2 ALICI:
Adı/soyadı/Ünvanı:
Adresi:
Telefon:
Email:
Tarih :
2. TANIMLAR
a)
ÖZELLEŞTİRİLMİŞ ÜRÜN: ALICI’nın istekleri doğrultusunda özel olarak üretilen
ve/veya kurulum gerektirip (parçalı olup) kurulmuş ürünlerdir. Örneğin kumaş
rengi ve türü değiştirilen koltuklar, ahşap malzeme özelliği değiştirilen
mobilyalar, kurulumu ve montajı yapılan ürünler, özel ölçü üretilen ürünler,
yatak, yastık, yorgan vb. gibi ürünler ve yapısı gereği kişiye özel ürünler, iadesi
sağlık ve hijyen açısından uygun olmayan ürünler, tesliminden sonra ambalaj,
bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan ürünler ÖZELLEŞTİRİLMİŞ
ÜRÜN kategorisine girer.
b) STANDART ÜRÜN: ALICI’nın istekleri doğrultusunda özellikleri değiştirilmeyen
ve kurulum gerektirse de henüz kurulumu gerçekleştirilmeyen ürünlerdir.
c) NAKLİYELİ ÜRÜN: ÜRÜN teslimatının Sivriler’nin nakliye ekipleri tarafından
gerçekleştirildiği ürünlerdir.
d) KARGOLU ÜRÜN: ÜRÜN teslimatının anlaşmalı kargo ve lojistik firmalarıyla
gerçekleştirildiği ürünlerdir.
e) TEŞHİR ÜRÜN: Sivriler MAĞAZA’larında sunulan ürünlerdir.
f) SANAL POS: Sivriler MAĞAZA’larında bilgisayar ortamında yapılan kredi kartı
ödeme metodunu ifade eder.
g) MOBİL POS:
Sivriler MAĞAZA’larında bulunan kredi kartı ödeme terminallerini ifade eder.
h) İNTERNET
SİTESİ: www.Sivrilermobilya.com.tr internet sitesini ifade eder.
i) MAĞAZA: Satışın yapıldığı Sivriler mağazasını ifade eder.
j) MOBİL
UYGULAMA: Apple Store ve benzeri platformlar aracılığıyla akıllı telefonlar ve
tabletlerde alışveriş deneyimi sunan Sivriler uygulamasını ifade eder.
k) MAĞAZA:
Satışın yapıldığı Sivriler mağazasını ifade eder.
l) ALICI:
ALICI veya ALICI tarafından belirlenen üçüncü kişi
3. KONU
İşbu
sözleşmenin konusu, ALICI'nın SATICI'ya www.Sivrilermobilya.com.tr uzantılı web
sitesinin, aplikasyonunun ve buna bağlı tüm uygulamaların (“İnternet Sitesi”)
üzerinden elektronik ortamda sipariş verdiği, Ön Bilgilendirme Formu ve
internet sitesinde nitelikleri ve satış bedeli belirtilen ürünlerin (“Ürün”)
sunumu ve satışı ile ilgili olarak 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki
Kanun (“6502 Sayılı Kanun”) ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği hükümleri
gereğince Taraflar’ın karşılıklı hak ve yükümlülüklerinin belirlenmesidir.
4. ÜRÜN
Sözleşme konusu ürünün veya hizmetin adı, adeti, KDV dahil satış fiyatı,
ödeme şekli ve temel nitelikleri aşağıdaki şekildedir.
ÜRÜN |
BİRİM FİYAT
(TL) |
ADET |
TOPLAM (TL) |
ÖDEME
TOPLAMI (KDV DAHİL) |
5. ÖDEME ŞEKLİ
5.1. KREDİ
KARTI İLE ÖDEME
a) ALICI, kredi kartı ile ödeme yöntemini tercih ettiğinde İNTERNET
SİTESİ’nde alışverişini tamamlamadan önce ilgili sayfada kredi kartı
bilgilerini girecektir.
b) ALICI, uygun olduğu ölçüde yer alan taksit seçeneklerinden dilediğini tercih
edebilir veya tek çekim seçeneği ile ödemeyi gerçekleştirebilir. Taksit
seçeneğinin tercih edilmesi halinde Sivriler vade farkı yansıtma hakkını saklı
tutar.
c) ALICI’nın bankası kampanyalar düzenleyerek seçilen taksit adedinin daha
üstünde bir taksit adedi uygulayabilir, taksit öteleme gibi hizmetler
sunabilir. Bu tür kampanyalar ALICI bankasının inisiyatifindedir ve SATICI’nın
bilgisi dâhilinde olması durumunda İNTERNET SİTESİ’nde kampanyalar hakkında
bilgi verilmektedir.
d) ALICI’nın taksit seçeneklerinden birisini tercih etmesi durumunda kredi
kartının hesap kesim tarihinden itibaren sipariş toplamı taksit adedine
bölünerek kredi kartı özetine ALICI bankası tarafından yansıtılacaktır. Banka
taksit tutarlarını küsurat farklarını dikkate alarak aylara eşit olarak dağıtmayabilir.
Detaylı ödeme planının oluşturulması ALICI bankasının inisiyatifindedir.
e) Diğer yandan vadeli satışların sadece Bankalara ait kredi kartları ile
yapılması nedeniyle, ALICI, ilgili faiz oranlarını ve temerrüt faizi ile ilgili
bilgileri bankasından ayrıca teyit edeceğini, yürürlükte bulunan mevzuat
hükümleri gereğince faiz ve temerrüt faizi ile ilgili hükümlerin Banka ve ALICI
arasındaki kredi kartı sözleşmesi kapsamında uygulanacağını kabul, beyan ve
taahhüt eder.
f) ALICI'nın kredi kartı ile yapmış olduğu işlemlerde temerrüde düşmesi halinde
ALICI bankanın kendisi ile yapmış olduğu kredi kartı sözleşmesi çerçevesinde
faiz ödeyecek ve bankaya karşı sorumlu olacaktır. ALICI'nın borcundan dolayı
temerrüde düşmesi halinde ALICI borcun gecikmeli ifasından dolayı SATICI'nın
oluşan zarar ve ziyanını ödemeyi kabul ve taahhüt eder.
g) ALICI, kredi kartı ile ödeme yöntemi sırasında verilecek kart bilgilerinin
doğruluğundan sorumlu olacaktır.
h) Kredi kartı ile ödeme yöntemi seçeneği kullanılarak yapılan ödemelerde,
kartın hamili haricinde bir başkası tarafından hukuka aykırı şekilde
kullanılması halinde Banka Kartları ve Kredi Kartları Kanunu ve Banka Kartları
ve Kredi Kartları Hakkında Yönetmelik hükümlerine göre işlem yapılır.
5.2.
HAVALE/EFT İLE ÖDEME
a) ALICI, havale/EFT ile ödeme yapmayı tercih ettiğinde SATICI’nın banka
IBAN bilgileri ALICI ile İnternet Sitesi üzerinden paylaşılacaktır.
b) ALICI, havale/EFT ile ödemeyi gerçekleştirdikten sonra ödemenin SATICI banka
hesabına ulaşmasından sonra siparişi 2 iş günü içerisinde onaylanacaktır. ALICI
transfer işleminin açıklama kısmına sipariş numarasını yazmalıdır.
c) Sipariş tarihinden itibaren 2 (iki) iş günü içinde havalesi yapılmayan
siparişler Sivriler tarafından iptal edilecektir.
5.3. SESLİ
YANIT SİSTEMİ İLE ÖDEME
a) Telefon ile yapılan satın alma işlemlerinde ALICI ödeme için sesli yanıt
sistemine yönlendirilecektir ve ödemeyi yapmak için istenilen kredi kartı
bilgilerini tuşlayacaktır.
b) ALICI, sesli yanıt sistemiyle ödemeyi gerçekleştirdiğinde kendisine bilgi
verilecektir.
6. TESLİMAT
a) ÜRÜN, ALICI'nın belirttiği teslimat adresine veya gösterdiği adresteki
kişi/kuruluşa, paketlenmiş ve sağlam olarak siparişin onaylandığı tarih
itibariyle internet sitesinde belirtilen teslimat süresi içerisinde teslim
edilir.
b)Stokta hazır bulunmaksızın ALICI'nın isteği doğrultusunda hazırlanmaya
başlanan; stokta hazır olmaması sebebiyle ALICI'nın siparişi akabinde üretime
geçilen ürünler haricindeki ürünlerin teslim süreleri mevzuatta belirlenen
süreler dahilinde olacaktır.
c) Savaş, doğal afet, ayaklanma, grev, lokavt, sel, yangın, deprem gibi
SATICI’nın herhangi bir kusuru olmaksızın ortaya çıkan ve makul önlemlerle
engelleyemeyeceği hallerde bu süre uzayabilir.
d) ÜRÜN’ün teslim edilmesinin imkansızlaşması halinde SATICI bu durumu
öğrendiği tarihten itibaren üç gün içerisinde ALICI’ya yazılı olarak veya
kalıcı veri saklayıcısı ile bildirecektir ve varsa teslimat masrafları da dahil
olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri iade edecektir.
e) Teslim anında ALICI'nın adresinde bulunmaması durumunda dahi SATICI edimini
tam ve eksiksiz olarak yerine getirmiş olarak kabul edilecektir. Bu nedenle,
ALICI'nın ürünü geç teslim almasından ve/veya hiç teslim almamasından
kaynaklanan zararlardan ve giderlerden SATICI sorumlu değildir.
f) ÜRÜN, ALICI'dan başka bir kişi/kuruluşa teslim edilecek ise, teslim edilecek
kişi/kuruluşun teslimatı kabul etmemesinden SATICI sorumlu tutulamaz.
g) Adalara teslimat yapılamamaktadır.
h) Sivriler dağıtım merkezlerine uzak mesafedeki bölgelere yapılacak
teslimatlarda ilgili ilçeye en yakın dağıtım merkezinin ilgili ilçeye
uzaklığına göre hesaplanarak belirlenen tarife üzerinden uzak mesafe teslimat
ücreti alınabilmektedir.
Her bir il ve ilçenin ücret tarifesi Sivriler internet sitesinde yer
alan Destek Merkezi’nde Teslimat Detayları bölümünde tablo olarak
gösterilmektedir. Gösterilen tutar sipariş esnasında otomatik olarak sipariş
bedeline eklenir. Sipariş onaylanmadan ALICI’dan herhangi bir ücret tahsil
edilmez.
6.1. NAKLİYELİ
ÜRÜNLER TESLİMATI
a) Planlanan teslimat tarihinden 1-3 gün önce SMS veya arama yoluyla
ALICI’ya ulaşılır ve ALICI’nın onayı alınır. Teslimat planları sistem
tarafından otomatik olarak hazırlandığı için özel durumlar dışında değişiklik
yapılmaz.
b) Teslimat günü, teslimat için gelmeden önce gün içerisinde aranıp bilgi
verilir.
c) ALICI’nın özel durumu veya belirtilen adreste kimsenin bulunmadığı ve
teslimatın gerçekleştirilemediği durumlarda, 2. teslimat en az 14 gün sonrası
için yeniden planlanır ve yeni nakliye organizasyonu için SATICI ekstra nakliye
ücreti talep eder.
d) Kurulum içeren nakliyeli teslimatlarda, kurulum teslimat ile aynı gün
yapılır. Farklı bir gün için kurulum ayarlanmaz. Teslimat sonrası talep
edilecek kurulum hizmeti için ALICI’nın kurulum hizmetini ayrıca satın alması
gerekmektedir.
e) Teslimat sırasında bir problem fark edilmesi durumunda, problemin teslimat
ekibi tarafından sağlanacak teslimat formunda ALICI tarafından belirtilmesi
gerekir.
f) Binada yük asansörü olmaması, teslimat adresinin altıncı kat üzerinde
olması, ürünün bina içine veya merdivene sığmaması gibi durumlar için asansör
tutulması gerekirse sorumluluk ALICI’ya aittir.
6.2. KARGOLU
ÜRÜNLER TESLİMATI
a) Kargo ile gönderilecek ürünleriniz ise kargoya verildiğinde ilgili kargo
şirketi ve kargo takip numarası SMS ve e-posta yoluyla sizinle paylaşılır.
b) Hacmi 30 desi ve üzeri olan paketler kargo firmalarının tabi olduğu yasal
mevzuatlar gereği bina kapısında teslim edilir.
c) ALICI, ÜRÜN'ü teslim aldığı anda kontrol etmekle ve ÜRÜN'de kargodan
kaynaklanan bir sorun gördüğünde, ÜRÜN'ü kabul etmemekle ve KARGO firması
yetkilisine tutanak tutturmakla sorumludur. Aksi halde SATICI sorumluluk kabul
etmeyecektir.
d) Sivriler’nin nakliye ekipleri tarafından yapılmayan, kargo ve lojistik
firmalarıyla yapılan teslimatlarda teslimat süreleri kargo ve lojistik
firmalarının teslimat sürelerine ve rotalarına göre değişkenlik
gösterebilmektedir.
e) Kargo firmalarının prosedürleri gereğince teslimat yapamadıkları köy, kasaba
veya şehir merkezine uzak noktalarda kargonuz, en yakın merkez şubeye kadar
getirilir ve ALICI’nın buradan teslim alması için bilgilendirme yapılır.
ALICI’nın belirtilen süre içinde kargoyu teslim alması gerekecektir. Aksi
takdirde ürün bedeli ALICI’ya iade edilecek ve sipariş iptali gerçekleştirilecektir.
6.3. KURULUM
SATIN ALMA OPSİYONLU ÜRÜNLER HİZMETİ TESLİMATI
a) Kurulumu müşteriye ait olan ürünlerde ek kurulum hizmeti satın alınmış
ise ÜRÜN teslim edildikten en geç yedi (7) iş günü içerisinde kurulum hizmeti
planlanır.
b) Planlanan hizmet tarihinden 1-3 gün önce SMS veya arama yoluyla ALICI’ya
ulaşılır ve ALICI’nın onayı alınır. Hizmet planları sistem tarafından otomatik
olarak hazırlandığı için özel durumlar dışında değişiklik yapılmaz.
c) Kurulum günü, kurulum için gelmeden önce gün içerisinde aranıp bilgi
verilir.
d) Ek kurulum hizmeti alınan ürünün, kurulum hizmeti gelmeden önce açılıp
kontrol edilmesi ALICI’nın sorumluluğundadır. Kurulum hizmetinden önce üründe
bir kusur varsa tamamlanmış olması önemlidir.
e) Ek kurulum hizmeti ile kurulmuş ürünlerin iadesi durumunda ürünün yeniden
demonte yapılması ALICI’ya aittir.
f) Banyo dolabı lavabosu, mutfak dolabı tezgahı vb. gibi tesisat veya avize,
aplik vb. gibi elektrik bağlantısı gerektiren kurulum
işlemleri Sivriler tarafından yapılamaz.
6.4. ZORUNLU
HALLERDE İLERİ TARİHLİ TESLİMATLAR
a) İleri tarihli teslimat talebi müşteri tarafından sipariş esnasında veya
sonrasında belirtilebilir. Sipariş esnasında belirtilen talepler sistemde
görünen termin tarihinin üzerine en fazla 2 (iki) ay eklenerek ücretsiz şekilde
depolanır.
b) Sipariş esnasında belirtilmeyen ileri tarihli teslimat talepleri ALICI
kaynaklı hastalık vb. durumlar gibi mücbir bir sebebin varlığı halinde;
ALICI’ya Sivriler tarafından bildirilen teslim
tarihi Sivriler tarafından tek sefere özgü olarak en fazla 2 (iki) ay
ileri bir tarihe ertelenebilecektir. Bu durumda Sivriler tarafından
yapılan depolama masrafı ALICI’nın sorumluluğunda olacaktır.
c) İleri tarihli teslimat yalnızca nakliyeli ürünlerde yapılabilmektedir.
d) Belirtilen teslim tarihlerinin geçmesine rağmen ALICI tarafından teslim
alınmayan sipariş Sivriler tarafından iptal edilerek sipariş
bedelinin iadesi ALICI’ya yapılacaktır.
e) Sipariş anında belirtilmeyen depoda bekletme taleplerinde gecikme süresi ve
bekletilen adede göre ücret uygulanır. Bu ücretlendirme ürün/ay başına
200,00-TL (iki yüz Türk lirası) olarak yapılır. Sivriler bu
ücretlendirmede piyasa koşulları ve depolama maliyetlerindeki yükselişe göre
tek taraflı değişiklik yapma hakkını haizdir.
f) İleri teslimat talep edilen ürünlerde 3 (üç) günden sonra iptal ve iade
hakkı yoktur.
7. SİPARİŞ
İPTALİ
ALICI henüz teslim edilmeyen ürünlerde sipariş tarihinden itibaren 3 gün
içerisinde ücretsiz iptal veya değişim talebinde bulunabilir. 3. gün
sonrasındaki iptal talepleri için Cayma Hakkı, ÜRÜN İADESİ VE DEĞİŞİMİ şartları
geçerlidir. Yararlanılmış bir kampanya varsa iptal durumunda geçerliliğini
yitirecektir.
Fraud, kartlı ödeme sisteminde kart sahiplerinin bilgisi dışında kart bilgileri
kullanılarak gerçekleştirilen işlemler veya sahte, çalıntı kredi kartı
kullanımı suretiyle yapılan alışverişlerde SATICI siparişi tespit ettiğinde
iptal edip kart sahibine iade etme hakkına sahiptir.
8. CAYMA
HAKKI, ÜRÜN İADESİ VE DEĞİŞİMİ
a) ALICI, STANDART ÜRÜN’lerde teslim tarihinden itibaren 14 (ondört) gün
içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin
sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. .
i) Tüketici Cayma hakkı süresi, mal teslimine ilişkin sözleşmelerde ALICI’nın
ÜRÜN’ü teslim aldığı gün başlar. Ancak ALICI, sözleşmenin kurulmasından ÜRÜN’ün
teslimine kadar olan süre içinde de cayma hakkını kullanabilir.
ii) Cayma hakkı süresinin belirlenmesinde; Tek sipariş konusu olup ayrı ayrı
teslim edilen mallarda, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü
kişinin son malı teslim aldığı gün, birden fazla parçadan oluşan mallarda
ALICI’nın son parçayı teslim aldığı gün, teslimat günü olarak kabul edilir.
iii) Cayma talebinizi cayma hakkı süresi dolmadan [email protected]
adresinden talep oluşturarak veya 0505 677 56 67 numaralı çağrı merkezimizi
arayarak iletebilirsiniz.
iv) ALICI’nın cayma hakkı kullanım süresi bittikten sonra, STANDART ÜRÜN’lerde
keyfi iade alınmamaktadır.
v) İade işlemlerinin başlatılması için ürünün Sivriler tarafından
teslim alınmış olması ve iade şartlarına uygun olması gerekmektedir.
vi) Kurulumu Sivriler'ye ait olan ürünlerde ürün ALICI tarafından
kurulmamalıdır. Kurulması halinde ALICI bu üründe cayma hakkını
kullanamayacaktır.
b) ALICI, ÖZELLEŞTİRİLMİŞ ÜRÜN’lerde cayma hakkını kullanamaz. Yatak, yastık ve
yorganlar vb. gibi yapısı gereği kişiye özel ürünlerin, outlet ve teşhir
ürünlerinin değişim ve iadeleri yapılamaz.
i) ALICI’nın cayma hakkı kullanım hakkı olmayan ÖZELLEŞTİRİLMİŞ ÜRÜN’lerde,
kabul etmek tamamıyla SATICI’nın inisiyatifinde olmak üzere ALICI’nın iade
talebini geri çevirmemek adına ÜRÜN fiyatı üzerinden ÖZELLEŞTİRİLMİŞ ÜRÜN’lerde
%30 kesinti ile iade alma hakkına sahiptir. Bu talep teslim tarihinden sonraki
14 gün için geçerlidir.
c) Ürünlerin iadesi taleplerinde, nakliyeli ürünler kendi teslimat ekibimizce
iade alınacak olup, ürünlerin teslimatının kargo ile yapılması durumunda ürün
iadeleri kargo ile ALICI tarafından yapılmalıdır. Teslimat türü kargo olan
ürünlerin teslimi nakliye ile yapılmış olsa bile, iadesi kargo ile ALICI
tarafından yapılmalıdır. Kargolu ürünlerde ürünün ALICI tarafından kargoda
hasar görmeyecek şekilde paketlenmesi ve mümkünse orjinal paketleriyle iade
edilmesi gerekmektedir.
e) Sipariş oluşturulduktan sonra seçilen kumaşta değişiklik yapmak istenirse,
bu durum siparişin verildiği gün ya da ertesi gün web sitesi üzerinden ya da
herhangi bir Sivriler Mağazasına giderek bildirilmelidir. Sipariş
alındıktan 1 gün sonra Alıcı’nın seçeceği kumaş kesilerek ürün hazırlanmaya
başlanmaktadır. Bu nedenle daha geç gelen değişim talepleri kabul
edilememektedir.
f) Halihazırda üretimi tamamlanmış olan ve sipariş onayıyla birlikte üretilecek
olan iki ürünün aynı sepette olduğu siparişlerde, kazan farkından dolayı
birebir aynı kumaş tonu garantisi verilememektedir.
9. GARANTİ
KAPSAMI VE SATIŞ SONRASI HİZMETLER
a) Satılan ÜRÜN, Living ürünler hariç Sivriler tarafından 2 sene
boyunca garanti kapsamındadır. Garanti hizmetleri sipariş anında ALICI
tarafından beyan edilen ve teslimat gerçekleştirilen adres için geçerli
olacaktır.
b) Satın aldığın ürününün beyan ettiğin adrese tesliminden sonra, ürünün bir
başka adrese taşınması veya yerinin değiştirilmesinden kaynaklı herhangi bir
kusur ve/veya hasar meydana gelmesi; kullanım hatasından kaynaklanan kusur
ve/veya hasarlardır. Bu durumlarda üründeki bu kusurlar garanti kapsamı dışında
kalacaktır.
c) ÜRÜN’de bir kusur olduğu fark edildiği durumlarda SATICI, 30 gün içinde
sorunu çözmeyi taahhüt eder. Teslimat anındaki kusurlar, teslimat anında
SATICI’ya bildirilmelidir. Teslimden sonra ÜRÜN’de tespit edilen hasar,
eksiklik, yanlış ürün gibi bildirimler teslimden itibaren 14 gün içinde
SATICI’ya yapılmalıdır. 14 günden sonra yapılan bildirimlerde, üründe kullanım
hatası olup olmadığı değerlendirmeye alınacak ve kullanım hatası dışındaki
haller garanti kapsamında ücretsiz olarak giderilecektir.
d) ÜRÜN’ün kumaş değişimiyle yeniden üretime girmesinin zorunlu olduğu hallerde
kazan farkından dolayı birebir aynı kumaş tonu garantisi verilememektedir.
e) ALICI’nın kullanım hatasından kaynaklı durumlar Garanti Kapsamında değildir.
10. ÖDEME
İADESİ VE PROSEDÜRÜ
a) SİPARİŞ İPTALİ ile ilgili ödeme süreci, ALICI’nın talebi göndermesini
takip eden 7 iş günü içerisinde başlatılır.
b) ÜRÜN iadesi ile ilgili iade ödeme süreci, ÜRÜN’ün SATICI’ya ulaşmasını takip
eden 7 iş günü içinde başlatılır. ALICI’nın ödediği bedel ALICI’ya iade edilir.
c) Katılım alt limiti olan bir kampanya dahilinde gerçekleşen siparişlerin iade
ücreti hesaplanırken, kalan sipariş tutarının alt limiti karşılamadığı
durumlarda geçerli kampanya devre dışı kalır ve ücret iadesi ALICI’nın yaptığı
ödeme baz alınarak kalan tutara göre hesaplanır.
d) İade tutarları güncel satış fiyatından değil, ALICI’nın yaptığı ödeme tutarı
üzerinden gerçekleştirilir.
e) Ayıpsız ürünün keyfi iadelerinde ürünün iadesine yönelik iade alım taşıma
bedeli; ALICI’nın sipariş sırasında ödediği teslimat ücreti ve varsa uzak
mesafe teslimat ücreti ALICI’ya yapılacak iade bedelinden düşülerek ALICI
tarafından ödenmiş olacaktır.
10.1. KREDİ
KARTI İLE ÖDEMEDE İADE
a) ALICI ürünü kaç taksit ile aldıysa Banka ALICI’ya geri ödemesini
taksitle yapmaktadır. Banka tarafından ALICI’ya yapılacak iade şekli BANKA ile
ALICI arasında olup SATICI’nın bu konuda herhangi bir sorumluluğu
bulunmamaktadır.
b) SATICI bankaya ürün bedelinin tamamını tek seferde ödedikten sonra, Banka
poslarından yapılan taksitli harcamaların ALICI’nın kredi kartına iadesi
durumunda, konuya müdahil tarafların mağdur duruma düşmemesi için talep edilen
iade tutarları, yine taksitli olarak hamil taraf hesaplarına Banka tarafından
aktarılır. ALICI’nın satış iptaline kadar ödemiş olduğu taksit tutarları, eğer
iade tarihi ile kartın hesap kesim tarihleri çakışmazsa her ay karta 1 (bir)
iade yansıyacak ve ALICI iade öncesinde ödemiş olduğu taksitleri satışın
taksitleri bittikten sonra, iade öncesinde ödemiş olduğu taksitleri sayısı
kadar ay daha alacak ve mevcut borçlarından düşmüş olacaktır.
c) Kart ile alınmış mal ve hizmetin iadesi durumunda SATICI, Banka ile yapmış
olduğu sözleşme gereği ALICI’ya nakit para ile ödeme yapamaz. Kredi kartıyla
yapılan ödemelerin iadesi aynı kredi kartına yapılır.
10.2. MOBİL
POS KREDİ KARTI İLE ÖDEMEDE İADE
a) ALICI ürünü kaç taksit ile aldıysa Banka ALICI’ya geri ödemesini
taksitle yapmaktadır. Banka tarafından ALICI’ya yapılacak iade şekli BANKA ile
ALICI arasında olup SATICI’nın bu konuda herhangi bir sorumluluğu
bulunmamaktadır.
b) SATICI bankaya ürün bedelinin tamamını tek seferde ödedikten sonra, Banka
poslarından yapılan taksitli harcamaların ALICI’nın kredi kartına iadesi
durumunda, konuya müdahil tarafların mağdur duruma düşmemesi için talep edilen
iade tutarları, yine taksitli olarak hamil taraf hesaplarına Banka tarafından
aktarılır. ALICI’nın satış iptaline kadar ödemiş olduğu taksit tutarları, eğer
iade tarihi ile kartın hesap kesim tarihleri çakışmazsa her ay karta 1 (bir) iade
yansıyacak ve ALICI iade öncesinde ödemiş olduğu taksitleri satışın taksitleri
bittikten sonra, iade öncesinde ödemiş olduğu taksitleri sayısı kadar ay daha
alacak ve mevcut borçlarından düşmüş olacaktır.
c) Kart ile alınmış mal ve hizmetin iadesi durumunda SATICI, Banka ile yapmış
olduğu sözleşme gereği ALICI’ya nakit para ile ödeme yapamaz. SATICI, bir iade
işlemi söz konusu olduğunda ilgili yazılım aracılığı ile iadesini yapacak olup,
SATICI ilgili tutarı Banka’ya nakden veya mahsuben ödemekle yükümlü olduğundan
yukarıda bahsedilen prosedür gereğince ALICI’ya nakit olarak ödeme
yapılamamaktadır. Kredi kartına iade, SATICI’nın Banka’ya bedeli tek seferde
ödemesinden sonra, Banka tarafından yukarıdaki prosedür gereğince yapılacaktır.
10.3.
HAVALE/EFT ILE ÖDEMEDE İADE
a) ALICI’nın sipariş esnasında beyan ettiği banka hesabına iade yapılır.
b) Hediye çeki kullanılarak gerçekleşen siparişlerde nakit iadesi yapılamaz,
iade hediye çeki ile yapılır.
11. GENEL
HÜKÜMLER
ALICI, www.Sivrilermobilya.com.tr internet sitesinde sözleşme konusu ürüne
ilişkin ön bilgileri okuyup bilgi sahibi olduğunu ve elektronik ortamda gerekli
teyidi verdiğini beyan eder.
Fiyatlar piyasa koşullarına veya yapılabilecek kampanyalara bağlı olarak, anlık
değişikliklere uğrayabilir.Sivriler, dilediği zaman ve önceden herhangi bir
bildirime gerek olmaksızın, ürün fiyatlarını değiştirme ve/veya kampanya
koşullarını ve bitiş tarihini haber vermeksizin değiştirme hakkını saklı tutar.
SATICI, sözleşme konusu ürünün sağlam, eksiksiz, siparişte belirtilen
niteliklere uygun ve varsa garanti belgeleri ve kullanım kılavuzları ile teslim
edilmesinden sorumludur.
Sözleşme konusu ürünün teslimatı için işbu sözleşmenin bedelinin ALICI'nın
tercih ettiği ödeme şekli ile ödenmiş olması şarttır. Herhangi bir nedenle ürün
bedeli ödenmez veya banka kayıtlarında iptal edilir ise, SATICI ürünün teslimi
yükümlülüğünden kurtulmuş kabul edilir.
Ürünün tesliminden sonra ALICI'ya ait kredi kartının ALICI'nın kusurundan
kaynaklanmayan bir şekilde yetkisiz kişilerce haksız veya hukuka aykırı olarak
kullanılması nedeni ile ilgili banka veya finans kuruluşun ürün bedelini
SATICI'ya ödememesi halinde, ALICI'nın kendisine teslim edilmiş olması kaydıyla
ürünün SATICI'ya gönderilmesi zorunludur.
Garanti belgesi ile satılan ürünlerden olan veya olmayan ürünlerin ayıplı
(arızalı, bozuk vb.) halinde veya garanti kapsamında ve şartları dahilinde
arızalanması veya bozulması halinde gerekli onarımın yetkili servise
yaptırılması için söz konusu ürünler SATICI'ya gönderilebilir, bu takdirde
kargo giderleri SATICI tarafından karşılanacaktır.
385 sayılı vergi usul kanunu genel tebliği uyarınca iade işlemlerinin
yapılabilmesi için tarafınıza göndermiş olduğumuz iade bölümü bulunan faturada
ilgili bölümlerin eksiksiz olarak doldurulması ve imzalandıktan sonra
tarafımıza ürün ile birlikte geri gönderilmesi gerekmektedir.
ALICI'nın sipariş verdiği ürün bedelini ödememesi ya da satış bedelinin kredi
kartı hesabında gerekli meblağ olmaması sebebi ile tahsil edilememesi durumunda
ürün satışı gerçekleşmeyecektir. ALICI, siparişin işleme alınma zamanının,
siparişin verildiği an değil, kredi kartı hesabından gerekli tahsilâtın
yapıldığı veya ödemeyi yaptığı an olduğunu, bu tahsilatın yapılamaması
durumunda SATICI'nın herhangi bir ürün sunmakla yükümlüğü olmayacağını kabul,
beyan ve taahhüt eder.
SATICI, İnternet Sitesi’nde oluşabilecek dizgi ve sistem hatalarından
kaynaklanan fiyat ve içerik hatalarından sorumlu değildir. Ürün fiyatlarında
açık bir hata olduğu ortalama bir kişi tarafından anlaşılacak seviyede ve
piyasa fiyatının çok altında olması halinde, işbu hatalı fiyata göre verilen
tüm siparişlerin SATICI tarafından iptal edilme hakkı vardır. ALICI böylesi bir
durumda açık bir hata olması nedeniyle hiçbir hak ve talepte bulunmayacağını kabul
ve beyan eder.
Satışa sunulan ürünler stoklarla sınırlı olup, SATICI stok tükenmesi veya
ürünün tedarik edilememesi sebebiyle sipariş iptal etme hakkını saklı tutar.
Teslim edilmiş olan bir ürünün garanti süresi içinde arızalanması durumunda,
ilgili ürünün üretiminin durdurulmuş olması gibi haklı bir sebep uyarınca
yenisiyle değiştirilmesi mümkün olmazsa SATICI ücret iadesi yapma veya mümkünse
ürünün benzerini teslim etme hakkını saklı tutar.
Ürün üretim hattından kaynaklanan zorunlu sebeplerle özellik bilgilerini
değiştirme hakkına sahiptir.
Fiyatlar piyasa koşullarına veya yapılabilecek kampanyalara bağlı olarak, anlık
değişikliklere uğrayabilir. Sivriler, dilediği zaman ve önceden herhangi
bir bildirime gerek olmaksızın, ürün fiyatlarını değiştirme ve/veya kampanya
koşullarını ve bitiş tarihini haber vermeksizin değiştirme hakkını saklı tutar.
Bu nedenle satın alınan ürün indirime girdiyse aradaki ücret farkı talep
edilemez.
12. UYUŞMAZLIK
VE YETKİLİ MAHKEME
İşbu sözleşmeden doğan uyuşmazlıklarda Gümrük ve Ticaret Bakanlığı
tarafından belirlenen parasal sınırlar dâhilinde doğrudan yerleşim yerinizin
bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki Tüketici Sorunları Hakem
Heyeti veya Tüketici Mahkemesi yetkilidir.
13. DELİL
ANLAŞMASI
Bu Sözleşme'den ve/veya uygulanmasından doğabilecek her türlü uyuşmazlığın
çözümünde SATICI kayıtları (bilgisayar-ses kayıtları gibi manyetik ortamdaki
kayıtlar dahil) kesin delil oluşturur.
14. YÜRÜRLÜK
İşbu Sözleşmenin kabul edilerek onaylanması ve İnternet Sitesi üzerinden
verilen siparişe ait ödemenin gerçekleşmesi ile birlikte ALICI, işbu
Sözleşmenin tüm koşullarını kabul etmiş sayılacak ve işbu Sözleşme yürürlüğe
girecektir.
ALICI, SATICI’nın isim, unvan, açık adres, telefon ve diğer erişim bilgileri
Sözleşme konusu hizmetin temel nitelikleri, vergiler dahil olmak üzere satış
fiyatı, ödeme şekli, satışa konu hizmet ile ilgili tüm ön bilgiler ve “cayma”
hakkının kullanılması ve bu hakkın nasıl kullanılacağı, şikayet ve itirazlarını
iletebilecekleri resmi makamlar ve sözleşmenin getirdiği tüm hak ve
yükümlülükler konusunda anlaşılır, internet ortamına ve 6502 Sayılı Kanun’a
uygun şekilde SATICI tarafından bilgilendirildiğini bu hususlarda doğru ve eksiksiz
olarak bilgi sahibi olduğunu, bu ön bilgileri elektronik ortamda teyit ettiğini
ve sonrasında sipariş verdiğini, Sözleşme şartlarını kabul ederek taraf
olduğunu ve herhangi bir itirazı olmadığını kabul, beyan ve taahhüt eder.
İnternet Sitesinde yer alan Ön Bilgilendirme Formu ve ALICI tarafından verilen
sipariş üzerine düzenlenen fatura işbu Sözleşmenin ayrılmaz parçalarıdır.
Eğer Mobilya Hizmeti satın aldıysan bu hizmetle ilgili aşağıdaki maddelere göz
atabilirsin.
1. TANIMLAR
Alıcı |
Alıcı veya
Alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişiyi ifade eder. |
Hizmet Veren |
İşbu
sözleşmeye konu olan Mobilya Hizmetlerinin yürütülmesi
için Sivriler tarafından hizmet alınan 3. taraf şirketler,
atölyeler ve sair işletmeleri ifade eder. |
İnternet
Sitesi |
www.Sivrilermobilya.com.tr
uzantılı internet sitesi, aplikasyonu ve buna bağlı tüm uygulamaları ifade
eder. |
Kargolu Ürün |
Ürün
teslimatının Sivriler veya Hizmet Veren tarafından anlaşmalı kargo
ve lojistik firmalarıyla gerçekleştirildiği ürünlerdir. |
Mobilya
Hizmeti/Hizmetleri |
Sivriler’den
başka bir satıcı firmadan satın alınan veya garanti süresi
dolmuş Sivriler markalı mobilyalar için İnternet Sitesi’nden
Alıcı’ya satışı sunulan montaj, döşeme, boya, ev işçilikleri, özel
işçilikler, nakliyat ve sair mobilya hizmetlerini ifade eder. |
Nakliyeli
Ürün |
Ürün
teslimatının Sivriler’nin ve/veya Hizmet Veren’in nakliye ekipleri
tarafından gerçekleştirildiği ürünlerdir. |
Ön
Bilgilendirme Formu |
Alıcı’nın
işbu sözleşmeye konu ürün veya hizmeti satın almadan önce ilgili ürün veya
hizmetin temel nitelikleri, Satıcı’nın unvanı, adresi ve diğer iletişim
bilgileri, ürün veya hizmetin fiyatı, ödeme, teslimat, ifaya ilişkin ve diğer
hususlar hakkında bilgilendirilmesi saiki ile hazırlanan ve İnternet
Sitesi’nde konumlandırılan formu ifade eder. |
Ürün |
İşbu
mesafeli satış sözleşmesi kapsamında satın alınan Mobilya Hizmeti’ne konu
ürünü ifade eder. |
Servis Ekibi |
Sivriler adına
servis veren ekibi ifade eder. |
2. MOBİLYA
HİZMETİ
İşbu Sözleşme’ye konu edilmesi mümkün olan, Satıcı tarafından Mobilya
Hizmeti olarak satışa sunulan hizmetlerin detayları aşağıda belirtilmiştir:
- TAMİR İŞLEMLERİ
- Koltuk, kanepe, köşe koltuk, berjer, sandalye ve sair mobilya ürünlerin zaman içinde oluşan çökme, kırılma, gıcırdama, kapak ayarı, ses, sallanma vb. sorunlarına yönelik tamir işlemleri hizmetinin işbu Sözleşme kapsamında satışa konu edilmesi mümkündür. - (i) Sivriler markalı olup garanti süresi dolmuş ürünler ve/veya (ii) Sivriler’den başka bir satıcı firmadan satın alınan ürünler ilgili hizmete konu edilebilecektir. - Servis Ekibi’nin Alıcı ile iletişime geçmesinin akabinde sorun görsel olarak veya Alıcı teslimat adresinde ziyaret edilerek yerinde tespit edilir ve böylece tamir süreci belirlenir. - Ürün Alıcı’nın teslimat adresinde veya atölyede tamir edilerek müşteri sorunu giderilir. - Tamir süreci sırasında ek bir parça gerekmesi halinde Alıcı ek ödeme yapmayı kabul, beyan ve taahhüt eder. - MONTAJ İŞLEMLERİ
- Yatak odası, yemek odası, dolap/TV ünitesi, karyola/baza, kitaplık/konsol, şifonyer/komodin, mutfak dolabı, avize kurulum işlemleri ile mobilya, tablo, ayna vb. kurulu ürünlerin duvara sabitleme işlemleri hizmetinin işbu Sözleşme kapsamında satışa konu edilmesi mümkündür. - Ancak Sivriler’den başka bir satıcı firmadan satın alınan ürünler ilgili hizmete konu edilebilecektir. - Servis Ekibi’nin Alıcı ile iletişime geçmesinin akabinde sorun görsel olarak veya Alıcı teslimat adresinde ziyaret edilerek yerinde tespit edilir ve böylece yürütülecek montaj işlemleri belirlenir. -Montaj işlemleri Alıcı’nın teslimat adresinde gerçekleştirilir. - Duvara sabitleme hizmeti işlemi ürün başına verilmektedir. - Montaj işlemleri sırasında ekstra bir masraf gerekmesi halinde Alıcı ek ödeme yapmayı kabul, beyan ve taahhüt eder. - KUMAŞ DEĞİŞİMİ
- Düğmeli ürünler (chester) hariç olmak üzere koltuk, kanepe, köşe koltuk, berjer, sandalye ve sair mobilyalarda kumaş değişim ve döşeme işlemine yönelik hizmetin işbu Sözleşme kapsamında satışa konu edilmesi mümkündür. - (i) Sivriler markalı olup garanti süresi dolmuş ürünler ve/veya (ii) Sivriler’den başka bir satıcı firmadan satın alınan ürünler ilgili hizmete konu edilebilecektir.[DK1] - Servis Ekibi’nin Alıcı ile iletişime geçmesinin akabinde sorun görsel olarak veya Alıcı teslimat adresinde ziyaret edilerek yerinde tespit edilir ve böylece kumaş değişim süreci belirlenir. - Alıcı kumaş değişim hizmeti kapsamında sadece Sivriler kumaş kartelasından seçim yapmayı ve Satıcı’ya ilgili kumaş bedelini ödemeyi kabul, beyan ve taahhüt eder. - Ürün ve kumaş atölyeye alınarak Ürün’de kumaş değişimi yapılır. Ürün’ün işlemlerinin bitmesinin akabinde Alıcı’nın teslimat adresine teslimat yapılacaktır. - Kumaş değişim işlemleri sırasında ekstra bir masraf gerekmesi halinde Alıcı ek ödeme yapmayı kabul, beyan ve taahhüt eder. - CAM& AYNA DEĞİŞİMİ
- Servis Ekibi’nin Alıcı ile iletişime geçmesinin akabinde cam ölçü veya özelliği görsel olarak veya Alıcı teslimat adresinde ziyaret edilerek yerinde tespit edilir ve böylece üretilecek cam/ayna belirlenir. - Teslimat işlemleri daha önceden Alıcı ile iletişime geçilerek belirlenen tarihte, Alıcı’nın teslimat adresinde gerçekleştirilir. - Hizmet fiyatları metrekare fiyatıdır. - Cam&ayna değişim işlemleri sırasında ekstra bir masraf gerekmesi halinde Alıcı ek ödeme yapmayı kabul, beyan ve taahhüt eder. - BOYA HİZMETLERİ
- Ev boyama, duvar boyama, mobilya boyama, duvar kağıdı, duvar çıtası takılmasına yönelik hizmetin işbu Sözleşme kapsamında satışa konu edilmesi mümkündür. - Hizmetler daha önceden Alıcı ile iletişime geçilerek belirlenen tarihte, Alıcı’nın belirlediği adreste gerçekleştirilir. - Boya hizmetleri sırasında ekstra bir masraf gerekmesi halinde Alıcı ek ödeme yapmayı kabul, beyan ve taahhüt eder. - ÖZEL İŞÇİLİKLER
- Dolap, TV ünitesi, mutfak dolabı, banyo dolabı, ofis mobilyası gibi ürünlerin Alıcı’nın istekleri uyarınca özelleştirilmiş ölçü, renk, malzeme, çekmece sayısı, kapak sayısı, şekli gibi hususlarda tasarlanarak üretilmesi hizmetinin işbu Sözleşme kapsamında satışa konu edilmesi mümkündür. - Sivriler, üretimi gerçekleştiremeyeceği özel ölçü/şekil/malzeme taleplerini haklı gerekçeyle yerine getirmeme hakkını saklı tutmaktadır. - Alıcı ile anlaşılan üretim şeklinde üretime geçilmesinden sonra ekstra bir masraf gerekmesi halinde Alıcı ek ödeme yapmayı kabul, beyan ve taahhüt eder.
Satıcı, yukarıda belirlenen hizmetlerin ifasında anlaşmalı olduğu Hizmet
Veren’den ihtiyaç duyduğu kadar hizmet alabilir, dilerse sözleşme konusu
işlerin tamamını Hizmet Veren’e yaptırabilir. Alıcı bu durumda, Satıcı’nın
belirlemiş olduğu Mobilya Hizmetlerini Hizmet Veren’den satın almasını ve
Mobilya Hizmetlerinin ifasının Satıcı tarafından belirlenecek Hizmet Veren
tarafından gerçekleştirilmesini kabul beyan ve taahhüt eder.
3. MOBİLYA
HİZMETİNDE SİPARİŞ İPTALİ
Sipariş tarihinden itibaren üç (3) gün içerisinde işbu Sözleşme
kapsamındaki Mobilya Hizmeti’nin verilmemiş olması halinde, Alıcı ücretsiz
iptal veya değişim talebinde bulunabilir. Ancak bu halde Alıcı, satın almış olduğu
Mobilya Hizmeti kapsamında Servis Ekibi tarafından gerekli olması halinde
teslimat adresine gelinerek Ürün’ün yerinde incelenmesi ve/veya Ürün’ün
Alıcı’dan teslim alınarak Satıcı tarafından atölyeye taşınması sırasında
yapılan ulaşım ve ilgili sair masrafları ödemekle yükümlü olduğunu kabul, beyan
ve taahhüt eder.
4. MOBİLYA
HİZMETİNDE CAYMA HAKKI, HİZMET İADESİ VE DEĞİŞİMİ
a) Alıcı, işbu sözleşmeye konu olan herhangi bir Mobilya Hizmeti, Mesafeli
Sözleşmeler Yönetmeliği uyarınca Mobilya Hizmetleri “tüketicinin isteklerine
veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallar” kapsamında ve eski
hale dönülmesi mümkün olmayan Hizmetler kapsamında kabul edileceği için cayma
hakkını kullanamayacağını kabul ve beyan eder.
b) Alıcı’nın sipariş tarihinden itibaren üçüncü (3) günden sonra iptal ve/veya
iade talebinde bulunması halinde; Satıcı ilgili bu talebi tamamıyla kendi
inisiyatifinde olmak üzere Mobilya Hizmeti fiyatı üzerinden %30 kesinti yaparak
kabul edebilir. Her halükarda, Alıcı iptal talebini siparişin onaylanmasından
itibaren yedi (7) gün içinde Satıcı’ya yöneltmiş olmalıdır.